CRM Nedir,Ne İşe Yarar?
CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), firmaların halihazırda veya potansiyel müşterileri ile iletişim kurarak,inovasyon,ihtiyaca yönelik ürün ve hizmetleri geliştirme,doğru ve zamanında satış ve pazarlama stratejileri oluşturma,sonrası için ise müşteri memnuniyeti ve sadakat yönetimi ile karlılığını ve verimliliğini arttırmak için kullandığı (bilgi,iletişim,teknoloji ve stratejiler) yöntemlerin tümü olarak açıklanabilir.
CRM Yazılımı (Sistemi) Nedir?
Günümüzde mikro düzeydeki firmalar dahil birçok firma verimlilik ve karlılıklarını arttırmak amacıyla CRM yazılımlarına başvurmaktadırlar.CRM yazılımları (sistemleri), varolan veya potansiyel müşterilerin verilerini (müşteri bilgileri, şirket bilgileri, satın aldıkları ürün ve hizmetler, servis talepleri, teklifler,istek ve şikayetler vb.) biriktiren,birbirleri ile ilişki kurabilen,pazarlama,satış ve satış sonrası için stratejiler belirlemede kullanılmak üzere verileri analiz ederek öngörüler sunabilen bir teknoloji çözümü olarak tanımlanabilir.Sistem daha sonra ilgili kullanıcılara bu verilere ulaşmayı ve gerekli hamleleri yapmayı olanak sağlar.
Müşteri verileri sayesinde,segmentasyon,ürün ve hizmet geliştirme,satış,pazarlama ve servis politikaları geliştirme gibi süreçler kontrol altına alınabilir,doğru ürün-doğru müşteri,doğru zaman ve doğru fiyat hamleleri kolaylıkla yapılabilir duruma gelebilmektedir.
CRM, genellikle sadece bir yazılım (ürün,proje) olarak değerlendirildiği için içeriği tam olarak anlaşılamamaktadır.CRM projelerinde, firmanın kültürüne,deneyimine özel kurguların yapılması, kuruluşun böyle bir sistemi kullanmaya hazır olması,konusunda uzman ve profesyonel bir danışmanlık firması tarafından desteklenmesi önem arz etmektedir.Yanlış kurgular; işletmeye para,zaman ve işgücü kaybına yol açacağı gibi,sistemin zamanla atıl hale gelmesine neden olacaktır.CRM projesinin uygulanabilir ve etkin bir biçimde kullanılabilmesinin ön şartı, kuruluşun yönetimini CRM olgusu üzerine kurma kararlığı göstermesidir.Kurumsal olma yolunda CRM önemli bir mihenk taşı olarak kabul edilmelidir!
Microsoft Dynamics 365
Dynamics 365, gelişmiş işlevlere sahip olmasının yanısıra kullanıcı dostu bir arayüz ile kullanıcıların hızlı ve kolay bir şekilde sisteme adapte olmasını sağlamakta ve tüm Microsoft ürün ailesi (Office,Outlook,Sharepoint,PowerApps,PowerBI vb.) ile benzersiz bir entegrasyona sahip olması açısından diğer ürünlerden ayrılmaktadır.İsteğe bağlı olarak on-premise (kurum içi yerel ağ) ve on-cloud (kurum dışı özel ağ) olarak 2 farklı şekilde kullanılabilmektedir.
Akıllı Pazarlama
Müşteri adaylarını etkileşim kurulan müşterilere dönüştürebilir,segmentler oluşturabilir,kişiselleştirilmiş kampanyalar,duyurular,aktiviteler oluşturabilir ve müşteri adayları ya da müşteriler ile iletişime (SMS,E-posta,Mobil veya Web bildirim) geçebilirsiniz.Pazarlama Hedeflerinizi ve kriterlerinizi tanımlayabilir,sonrasında ölçümler ve analizler yapabilirsiniz.
Akıllı Satış
Satışlarınızı merkezi ve bölgesel olarak,takım halinde ya da bireysel olarak planlayabilir ve yürütebilirsiniz.
Fiyat listeleri oluşturup,teklif hazırlayabilir,siparişe dönüşmüş teklifleri kayıt altında tutabilirsiniz.
Fırsatlar ve Müşteri adaylarına,otomatik süreç yönetimi ile bilgilendirmeler,değerlendirmeler (anket vb.),teklif gönderebilirsiniz.Rakip firmalarınızın satış performasnlarını takip edip,ölçümleyebilirsiniz.
Belge Yönetimi ve paylaşımı ile süreçler ile ilgili belgeleri (teklif,görsel,metin vb.) ilişkilendirebilir,saklayabilir ya da paylaşabilirsiniz.Satış Hedeflerinizi ve kriterlerinizi tanımlayabilir,sonrasında ölçümler ve analizler yapabilirsiniz.
Tüm süreçleri özelleştirebilir,işlevleri otomatikleştirebilir ve 3.parti yazılımlar ile entegrasyon sağlayabilirsiniz.
Müşteri Hizmetleri (Servis)
Önceden belirlenmiş servis sözleşmeleri ve kriterleri doğrultusunda müşteri talep ve şikayet süreçlerini kolay,hatasız ve müşteri memnuniyeti esaslarına göre yürütebilir,zaman ve işgücünden tasarruf edebilirsiniz.Personeli ilgili,doğru işlere yönledirerek, çözümlerin ve geribildirimlerin hızlı bir şekilde yapılabilmesini sağlayabilir, tüm süreçler ve performanslar konusunda raporlar ve analizler oluşturabilirsiniz.